Forsyningens selvbetjening
Her på siderne finder du nyttig information om
at være kunde hos Forsyningen.
Finder du ikke svar på dit spørgsmål nedenfor,
er du altid velkommen til at kontakte os:
Frederikshavn Forsyning A/S
Knivholtvej 15- 9900 Frederikshavn
Tlf. 9829 9000
kundeservice@forsyningen.dk
Spørgsmål & Svar
-
Jeg har brug for en ekstra tømning
Har du akut brug for en ekstra tømning, kan du kontakte vores Kundeservice, tlf. 9829 9000. Du kan finde prisen på ekstratømninger i vores priser:
Har du ikke akut brug for ekstra tømning men har mere affald, end der er plads til i den normale affaldsbeholder, kan du let bestille og betale for afhentning af en ekstra affaldssæk. Vi tager sækken med, næste gang vi tømmer din beholder til mad- og restaffald. Det koster 40,00 kr. inkl. moms, og du kan betale med Dankort eller MobilePay.
Kan jeg få en større eller mindre affaldsbeholder?Ja, du kan ændre størrelsen på dine affaldsbeholdere. Den mindste størrelse beholder er 240 liter.
Klik på knappen herunder, indtast din adresse og angiv hvilken størrelse beholder, du ønsker.
Jeg har ikke fået tømt min affaldsbeholder, hvad gør jeg?Der kan være forskellige årsager til, at vi ikke har tømt din affaldsbeholder.
Fx kan beholderen have været overfyldt, eller der har været synlig fejlsortering. Skraldemanden efterlader en besked til dig, hvis det ikke har været muligt at tømme beholderen.
Gør det sig ikke gældende, og har du ikke fået tømt din affaldsbeholder som planlagt, er du velkommen til at kontakte os via mail renovation@forsyningen.dk eller tlf. 9829 9000.
Klik på knappen nedenfor og indtast din adresse. Så kan du se, hvornår skraldemanden kommer forbi din ejendom.
-
Hvad er prisen på vand?
Se prisen på vand her.
PriserHvor hårdt er mit vand?Vandets hårdhed afhænger af dets indhold af kalk og metallet magnesium. Vandets hårdhed betegner vi efter en skala fra 0 til 30.
På dette kort kan du se vandets hårdhed i dit område samt øvrige vandanalyser.
Se kortEr der PFAS i vandet?Nej, Der er ikke PFAS i det distribuerede drikkevand. Dette bliver løbende kontrolleret ved hjælp af akkrediterede vandanalyser, som også er tilgængelige her på hjemmesiden.
-
Jeg har ingen varme?
Manglende varme skyldes enten en driftsforstyrrelse hos os eller en fejl på dit eget anlæg.
Spørg naboen for er din nabos ejendom ikke berørt, er den manglende varme formentlig på grund af en fejl på dit eget anlæg.
Forsyningens servicepligt på din ejendom omfatter stikledning, hoveventiler og fjernvarmemålere. Resten af dit varmeanlæg skal du selv sørge for at vedligeholde.Hvad er prisen på fjernvarme?Du kan finde priser på fjernvarme her.
PriserHvordan får jeg fjernvarme?Du kan bestille et møde med Forsyningen. Kontakt os via mail varme@forsyningen.dk. Vi kommer ud og kigger på din ejendom og laver et tilbud med en fast pris på den løsning, du foretrækker.
Vi fører en stikledning fra vejen og ind til din ejendom. Prisen for tilslutning dækker 15 meters gravearbejde fra vejen og ind til huset.
Installationen inde i huset skal foretages af en autoriseret installatør, som du betaler for. -
Hvilken elaftale har jeg?
På din regning under specifikationen fremgår det, hvilket elprodukt du har.
Hvad betaler jeg for el?Du finder elprisen for igangværende døgn her. Hertil skal du tillægge moms, afgifter og transportbetalinger. Prisen for det kommende døgn offentliggøres hver dag kl. 15.
Får jeg reduktion i elafgiften?På din regning fremgår, hvorvidt du har reduktion i elafgiften eller ej. Du finder det på specifikationen af din regning.
For at være berettiget til reduktion i elafgiften skal din bolig være registreret med elvarme som primær varmekilde i BBR, og der skal sendes ansøgning herom til din el leverandør.
-
Jeg har rotter - hvad gør jeg?
Du har pligt til at anmelde, hvis du ser rotter, tegn på rotter f.eks. rottehuller eller konstaterer rotter. Du skal foretage rotteanmeldelsen via Frederikshavn Kommunes selvbetjeningsløsning.
En rottebekæmper vil kontakte dig hurtigst muligt.
Jeg skal separatkloakere - hvad gør jeg?Ved separatkloakering bliver kloakken ændret fra en fællesledning, som afleder både regn- og spildevand til renseanlægget, til et separatsystem med to ledninger, hvor regnvand og spildevand er adskilt.
Læs mereHvor finder jeg oplysninger om afløb og kloak?- Find oplysninger om, hvilket kloakeringsprincip der gælder for din grund
- Find oplysninger om tidligere byggesager mv.
- Du kan se en vejledende placering af vores ledninger her
-
Hvordan skifter jeg til månedsafregning?
Hvad er fordelen ved månedsafregning?
Fordelen er, at du ikke får indkrævet et acontobeløb, som er højere end dit forbrug. Det betyder også, at du altid vil være ”ajour” med dine forbrugsafgifter og kan være bevidst om dit forbrug og eventuelt sætte tiltag i værk, hvis forbruget er for højt.
Med månedsafregning skal du være opmærksom på, at dine betalinger ikke vil være jævnt fordelt over året. For eksempel vil betalingen for varme være højere i de kolde måneder. Har du en budgetkonto, hvorfra din regning bliver betalt, skal du derfor være opmærksom på, at de månedlige betalinger vil svinge.
Hvad gør jeg, hvis min regning fra Forsyningen havner i spamfiltret/uønsket post i min mail indbakke?Har du valgt at modtage din regning fra Forsyningen via mail, skal du være opmærksom på, at mailen kan ende som uønsket mail eller i dit spam-filter.
Vi oplever problemet hos flere e-mail tjenester, men da mange af vores kunder har en Gmail-konto, har vi lavet en vejledning til Gmail brugere, så din mail fra Forsyningen lander rigtigt i din indbakke.
Du kan også modtage regningen i din e-Boks. Her skal du klikke på ”Afsendere” nederst og vælge ”Private virksomheder”. Frederikshavn Forsyning fremgår på listen under ”El og forsyning”.
Hvad gør jeg, når jeg har fået besked om, at jeg har skiftet elleverandør, men det har jeg ikke?Ankenævnet på Energiområdet har udarbejdet en vejledning til, hvordan du skal forholde dig.
Ansøgning om refusion af vand
Læs mere om vandrefusionAnsøgning om reduktion i elafgiften
Find ansøgningsblanket